Fernandel et Félicie aussi
I had this as a ring tone once...
C'est dans un coin du bois d'Boulogne
Que j'ai rencontré Félicie
Elle arrivait de la Bourgogne
Et moi j'arrivai en Taxi
Je trouvai vite une occasion
D'engager la conversation
Il faisait un temps superbe
Je me suis assis sur l'herbe
Félicie aussi
J'pensais les arbres bourgeonnent
Et les gueules de loup boutonnent
Félicie aussi
Près de nous sifflait un merle
La rosée faisait des perles
Félicie aussiUn clocher sonnait tout proche
Il avait une drôle de cloche
Félicie aussi
Afin d'séduire la petite chatte
Je l'emmenai dîner chez Chartier
Comme elle est fine et délicate
Elle prit un pied d'cochon grillé
Et pendant qu'elle mangeait le sien
J'lui fit du pied avec le mien
J'pris un homard sauce tomates
Il avait du poil aux pattes
Félicie aussi
Puis une sorte de plat aux nouilles
On aurait dit une andouille
Félicie aussi
Je m'offris une gibelotte
Elle embaumait l'échalotte
Félicie aussi
Puis une poire et des gaufrettes
Seulement la poire était blette
Félicie aussi
L'Aramon lui tournant la tête
Elle murmura " quand tu voudras "
Alors j'emmenai ma conquête
Dans un hôtel tout près de là
C'était l'hotêl d'Abyssinie
Et du Calvados réuni
J'trouvai la chambre ordinaire
Elle était pleine de poussière
Félicie aussi
Je m'lavai les mains bien vite
L'lavabo avait une fuite
Félicie aussi
Sous l'armoire y'avait une cale
Car elle était toute bancale
Félice aussi
Y'avait un fauteuil en plus
Mais il était rempli d'puce
Félicie aussi
Et des draps de toiles molles
Me chatouillaient les guiboles
Félicie aussi
Taken from Films de France: http://filmsdefrance.com/FDF_fernandel.html
Fernand Joseph Désiré Contandin was born in Marseilles in 1903, and spent most of his life in Provence. He began his career in 1921 in comic theatre, most notably at the Bobino in Paris in 1928. He adopted the stage name Fernandel after his mother-in-law referred to him as "Fernand d’elle".
Fernandel’s film career began in 1930, when he was cast by director Marc Allégret alongside another legend, Raimu, in Le Blanc et le Noir. Equipped with a disarmingly toothy grin, Fernandel became one of the most popular comic actors of his generation in both cinema and theatre. His film career spanned 40 years without a break, including nealy 150 films. He also recorded many of the songs from these films, including Simplet, Ignace and Barnabé, many of which became national successes.
Fernandel had already directed a number of films, but with far less success than his acting. His film roles are too numerous to list but his main successes include: Regain (1937), Le Schpountz (1938), La Fille du puisatier (1940) and La Vache et le Prisonnier (1959).
Arguably Fernandel’s most popular role was the part of the temperamental Catholic priest in the series of Don Camillo fims of the 1950s and 1960s, beginning with Duvivier’s Le Petit Monde de Don Camillo (1952).
Through his phenomenal film career, Fernandel became one of the icons of French culture in the Twentieth Century, instantly recognisable and regarded with affection. His blend of burlesque comedy, sardonic wit, engaging charm and poignant naivety has a timeless quality making his films as watchable today as the day they were launched.
Fernandel was publically recognised for his work and received the Knight of the Legion of Honour. He died from cancer in 1971. The director and writer Marcel Pagnol described Fernandel as the man who knew how to make people laugh, even if they had more reason to cry.
fernandel.online.fr